Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Moi - 28 januari 2010 19:30

Idag blev det Potatis med löksås och stekt fläsk till middag. Det smakade väldigt gott. Jag har ju inte ätit det på länge.

Av Moi - 28 januari 2010 14:30

Somnade dock visst till en stund i soffan eftersom klockan nu strax är 14.30

Det är dags för hunden att gå ut och därefter få lite mat i sig. Jag går en något längre promenad idag, men inte förbi grannens schäfer för jag orkar inte prata med någon för tillfället. Är fortfarande lite hängig, men känner mig bättre än igår. Vår hund blir glad för han hittar all världens stora snödrivor att hoppa i och gräva ner sig i. Han ser för rolig ut.

Möter en kvinna med en pudel, trodde jag i alla fall. Men det var en "klippt" Amerikansk cockerspaniel sade dess matte. Hon lade också till att hennes hund kunde var grinig, men när vår lilla kille kom fram och hälsade på henne så viftade tikens svans som bara den. Visserligen var tiken lite avvaktande, men hon var inte arg på något sätt. De fick hälsa lite, sedan gick vi vidare vår hund och jag. Som han dök i snön ! Lägger upp några bilder där han ser för rolig ut !


 


  

Av Moi - 28 januari 2010 11:15

Så jag hoppas det beror på att jag börjar piggna till, och inte på febernedsättande. Det är inte utan att jag undrar

"Beror det på att jag satt i en kall bil i flera timmar häromdagen ?"

"Har jag fått någon sorts influensa av någon som gärna ville dela med sig av sina virusar och inte kunde hålla sig hemma ?"

Svaret lär jag aldrig få, men jag tänker i alla fall stanna hemma från jobbet tills jag mår bra. Jag vill inte smitta ner någon om jag kan undvika det.

Ont i halsen har jag, rätt ordentligt. Men lite varmt te och honung lindrar, eller riktigt riktigt kallt vatten.

Sätter mig framför TVn en stund under mitt duntäcke och ser på "Animal Planet" och "Planet Earth". Mycket intressant program.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards