Alla inlägg under maj 2009

Av Moi - 25 maj 2009 17:15

Idag fyller min näst näst äldsta systerdotter år. Hon bli 19 år idag. Vi tog och åkte över en sväng till henne för att få vara med på firandet, dvs jag var redan där.

Nu ikväll kom resten av min familj för att ansluta sig till oss andra och gratta vår rara systerdotter.

Av Moi - 24 maj 2009 23:15

Ja det har det sannerligen varit den här helgen. Vi har varit på 3 årstest med unghästen som kom hit i höstas. Idag blev det hennes stora test för framtiden. Vi var mycket nöjda med hennes prestation. Hon skötte sig jättefint, trots att allt var så nytt och främmande för henne. En helt underbar häst. Nu ska hon säljas, kanske till någon som kan vidareutveckla hennes talang och personlighet.

Av Moi - 16 maj 2009 21:30

Klart vår hund kan sitta fint, riktigt fint. Jag började lära henne det för ca en vecka sedan och då när hon skulle få godis. Nu "sitter hon fint" så snart maten ska serveras, även om vi inte har bett henne om det. Hon är så söt ! Dessutom har hon fått lära sig en massa andra saker under tiden hon är hos oss. Titta in i hennes blogg, där kan ni följa henne om dagarna.

Av Moi - 15 maj 2009 19:45

Idag fick hunden äta en ny sorts hundmat. Hon tyckte den var sådär måttligt god, men den var helt klart en färgprick i hennes matskål.

Av Moi - 12 maj 2009 12:00

Idag var mamma mycket piggare så jag tog med henne på en liten utflykt till en mysig skogsbacke. Där dukade jag upp med te, kaffe och hembakade kanelbullar. Gissa om hon uppskattade det ! Det var vackeret väder en stund, men sedan blåste det upp till regn rätt snabbt. Så då fick vi packa oss hemåt. Men vi hann fika i lugn och ro innan regnet kom ändå, som tur var.

Av Moi - 10 maj 2009 12:30

Idag firades min lillasyster, en av dem. Hon fyllde år idag och eftersom jag jobbar ikväll så åkte jag och gratulerade henne före jobbet istället. Resten av min familj kom med mamma senare ikväll. Lillsyrran och jag hade en jättetrevlig förmiddag med mycket prat och skoj, och naturligtvis fika också. Lite presenter fick hon också - naturligtvis.

Av Moi - 9 maj 2009 12:45

Idag har jag bakat rabarberpaj. Det tycker jag är jättegott. Rabarberna kom från jobbet där de första rabarberna har kommit upp nu. De första rabarberna är alltid godast att göra paj på. I slutet av sommaren börjar de bli så "träiga". Jag tänkte vi skulle äta rabaraberpaj till fikat lite senare ikväll. Jag tror det blir poppis, eller vad tror du ? Jag tog sedan med mig den ena rabarberpajen till mamma, då det var min tur att vara där nu så hon kunde vila upp sig i några dagar.

Av Moi - 4 maj 2009 09:00

ja dte är idag som vår dotter flyttar in i deras lägenhet tillsammans med sin pojkvän/fästman. De sre fram emot dte och är jätteglada.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards