Alla inlägg under oktober 2009

Av Moi - 27 oktober 2009 16:00

Idag har vi varit hos veterinären med vår nya hund !
Han skulle bara vaccineras, men ändå. Han tog det hela med ro och tyckte det var spännande med allt nytt och skulle nosa på allt, slicka veterinärassistenten, sköterskan och hälsa på alla såväl 2 som 4 benta.

När vi sedan kom hem var han jättetrött av alla nya intryck. Han åt lite mat men sedan gick han för att sova. Ja så kan det vara att bara vara snart 4 månader gammal.

Av Moi - 22 oktober 2009 22:00

Nu har vår dotters Welsh Corgi hanne, preliminärt flyttat hem till oss. Vi ska ha honom på prov till helgen, men jag tror redan nu att han kommer att stanna kvar här med oss.

Han är så söt, så lekfull och så gosig och full av energi. Ni ska bara se hans stora öron och stora tassar ! Ja vem kan inte älska en sådan hund.

Vi är jätteglada att han fick flytta hem till oss istället för tillbaka hem till uppfödaren, som min dotters tanke var från början.

Det känns mysigt med en hundvalp i huset. Dessutom är han så charmig.

Av Moi - 20 oktober 2009 13:15

Idag berättade vår dotter berättade att de nu bestämt sig för att lämna tillbaka welsh corgi valpen för han fungerade inte så bra med dem sa hon, i alla fall inte med henne. För när hon skulle gå ut med valpen så lade han sig bara ner platt på mage och vägrade gå. Men hennes pojkvän kunde gå ut och gå med hopnom som om de aldrig gjort annat i sitt liv. De hade provat allt men inget tycktes fungera.

Av Moi - 6 oktober 2009 15:15

Idag ringde min lillsyrra från sjukhuset och berättade att min äldsta systerdotter kört omkull ordentligt med moppen på väg till jobbet, och nu låg på akuten, troligtvis med en bruten knäskål.

A j j j.... tänkte jag, det måste göra fruktansvärt ont ! Stackars liten.

Jag pratade en stund med lillsyrran för att höra hur det var med både henne och min systerdotter. De satt och väntade på att få röntga knäet sa hon då. Jag ville att de skulle höra av sig så snart de visste mer. Det skulle hon sa lillsyrran då.

Av Moi - 5 oktober 2009 21:15

Idag kom vår dotter och hälsade på oss med deras nya hundvalp och deras andra hund som nu vuxit upp till en reslig unghund. 

Hundvalpen är en welsh corgi valp som bara är 4 månader gammal och så himla söt ! Han är ett riktigt charmtroll......

Av Moi - 3 oktober 2009 20:15

......vår förra fodervärdshund, Meya. Vi var och hälsade på hennes nya ägare och passade på att se hur de hade det så här på kvällskvisten. Vi blev bjudna på kaffe och äppelpaj, och det var jättegott. Jag hade morötter med mig till Meya, för jag vet att hon är alldeles tokig i dem. Hon var jätteglad över att träffa oss och höll på att äta upp oss med alla slickningar och hopande. Det var skönt att se att hon mådde så bra och var så jätteglad.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards