Alla inlägg under mars 2009

Av Moi - 31 mars 2009 19:34


Idag stod gubben min för middagen.

Han lagade kassler med potatisgratäng. Det var inte dumt alls. Det smakade väldigt gott. Och vi är inte vana att äta sådan mat man lägger ner en massa tid på en vanlig vardag, mitt i veckan. Helst vill vi att det ska gå snabbt att laga maten till middag, eftersom alla oftast haft en rätt fulltecknad dag, och är rätt trötta och hungriga.

Så det där blev en överraskning.


Av Moi - 31 mars 2009 14:19


Ja det var lite småklurigt att hitta en passande bild till det temat. Så jag valde två alternativ, för det var svårt att bestämma sig för ett av dem.

Men här är mitt första bidrag till denna veckas Tisdagstema. Det är taget från vårt köksfönster en dag i mitten av maj.

Vi hade ett så vackert Japanskt körsbärsträd utanför, och det blommade helt underbart vackert i maj varje år. Vi bodde då på andra våningen och var i precis lagom höjd för att fånga de vackra blommorna på bild. För visst är de ljuvliga.

Året efter köpte jag och min ena lillasyster ett likadant träd till vår mor till Mors Dag, som vi naturligvis planterade, utan mammas, vetskap utanför hennes köksfönster. Hon blev så glad. Och det har blommat varje år hittils.


Vi börjar inne från köksfönstret och......


........fortsätter ut genom fönstret............


...........för att strax därpå ta några närbilder på de vackra blommorna.


Av Moi - 31 mars 2009 13:17


Ja jag tror det i alla fall. Termometern visar på skön värme och solen skiner. Idag har flera av våra grannar bytt till sommardäck på sina bilar. De som inte har tillgång till garageplats byter antingen i bilhallen eller ute på parkeringen. Det senare är inte så svårt en dag som är så här varm och skön. Det var nog i så fall värre att sätta på vinterdäcken i regn och rusk eller halv snöstorm som en del gjorde.



Av Moi - 29 mars 2009 23:48


Idag var jag över till syrran ett tag. Vi hade väldigt trevligt för det var längesedan som jag kunde åka bil till dem eftersom vår bil inte gått igenom besiktning och hade en del reparationer som skulle göras på den. Men nu kör vi den. Så gissa om det kändes skönt att helt plötsligt bara kunna sätta sig i bilen och åka iväg 10 mil till lillsyrran. Det kändes skönt. För under hela vinterhalvåret - nästan - i alla fall från början av December, så har vi bara varit hänvisade till att resa kommunalt. Och visst går det när man bor så centralt som vi. Men ska man till vänner och bekanta som inte bor lika centralt, ja då tar det rätt lång tid och kräver mycket planering.

Lillsyrran bjöd på jättegod mat. Vi åt Fläskfile med Potatisgratäng. Det var längesedan sist. Och det smakade så gott.

Sen satt vi och pratade till långt in på natten, innan jag insåg att det började bli sent och det kunde ju vara bra att hinna sova lite, så det var nog dags att åka hem för imorgon bitti skulle min man ha bilen.


Av Moi - 28 mars 2009 13:32


Idag var det en arbetsdag för mig, men det var inget problem, för idag fick vi jättegod lunch på jobbet. Det bjöds på kycklingfileer och till efterrätt Äppelkaka med vaniljsås. Det var inte utan att jag längtade till sommaren då jag kan göra mina egna äppelpajer av egna äpplen.





Av Moi - 15 mars 2009 12:30

Ville bara önska er alla en härlig vår (för nu är den på väg).
Ha det gott alla vännerna.

Av Moi - 14 mars 2009 17:45

Idag var lillsyrran och tre av mina systerdöttrar på gångartstävling. Jag var med som "handräckare" och hade en trevlig dag. Vädret var alldeles lagom kallt -5 grader och snö. När vi åkte hit imorse så kom en massa snö så det var faktiskt lite läskigt när vi åkte på vägen i snöfall. Allt var vitt. Men när vi åkt ca 4 mil så upphörde snöfallet och man såg vägen mycket bättre. Hästarna var välputsade och fina, tävlingskläderna var på och alla viktiga papper var med. Det var spännande och roligt. Det här kan vi göra om fler gånger !

Av Moi - 8 mars 2009 16:30

Idag samlade vi ihop ett gäng hästar från stallet och tog med dem till en motionstur i skogen på inhägnat område naturligtvis. Vi lät även unghästen jag har i träning, få vara med. Hon var jättespänd och undrade vad som komma skulle. Men när hon släpptes tillsammans med de övriga 5 hästarna så blev det verkligen springa av i snön ! Hon hade jättekul och brallade och hoppade, galopperade och busade. Vi som var med fick en rolig stund när vi tittade på hur de busade där i snön.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards