Alla inlägg under maj 2008

Av Moi - 30 maj 2008 13:00

Idag tog vår dotter studenten från gymnasiet och en 3 år lång naturvetenskaplig utbildning. Hon har redan ordnat sommarjobb som börjar lite längre fram i sommar, och hon vet vad hon vill i framtiden.

Men först blev det fest hemma med kompisar, släkt och vänner. Hennes mormor hade bakat två goda smörgåstårtor och mamma (jag) hade bakat en massa kaffebröd och ordnat tårta. Hon ser fram emot ett sista sommarlov, innan vardagen med jobb och kanske nya studier väntar.


GRATTIS TILL STUDENTEN DOTTER MIN !

 

Är det student så är det med besked !

 

Av Moi - 25 maj 2008 19:15

Det är Mors Dag och liljekonvaljerna blommar som de brukar lagom till Mors Dag. De är för ljuvliga dessa blommor.

 

 Just nu har jag mycket omkring mig. Det är födelsedagar, studentbarn, vårstädning och annat. Men några rader tänkte jag ändå lämna här, för Mors Dag är ju även min dag.


Här kommer en hälsning till alla mammor.

 

Av Moi - 25 maj 2008 15:30

Idag firar vi min systerdotter som fyller 18 år idag ! Hon blir stora  damen nu ! GRATTIS NATTIS ! Vi kommer snart och fikar hos er !


Ja tänk vad fort tiden går egentligen. Sådana här speciella dagar ska man göra så minnesvärda det bara går tycker jag ! Håller ni med ?




Av Moi - 24 maj 2008 14:15

Det är så skönt att bara t ex ta en promenad när det doftar så ljuvligt utomhus ! Då vill man bara ut (i alla fall jag ) !
Nu blommar syrenerna för fullt ute, och en del har till och med blommat ut !


 



Rhododendronen blommar ju på en del varmare såplatser också har jag sett.

 


Till sist vill jag skicka en tanke till alla dessa 1000 tals studenter som snart kommer att lämna gymnasieskolan och ge sig ut i arbetslivet.

1000 tals studenter som snart slutar gymnasiet coh sedan ska stå på egna ben. Kommer du ihåg hur det kändes ? Jag gör det ! Massor av tjejer och killar som ska kunna bo och jobba för att nu klara sig själva. Jag hoppas att alla studenter (ja andra med i och för sig) lyckas bra i framtiden och får det bra.

Nu hoppas jag att ni, alla vännerna där ute, får en skön helg och tar det lugnt och njuter i fulla drag kommande vecka, och framöver med för den delen.

Ha det gott allesammans !


Av Moi - 22 maj 2008 20:00

Idag hade vi foto omgång på våra söta marsvin.

Av Moi - 11 maj 2008 15:30

Häromdagen satte jag mig ner mitt på en äng av Backsippor. Det var rätt häftigt att se så många backsippor på samma ställe. Men de börjar snart blomma ut men då ersätts de av gullvivor och andra fina blommor som jag inte känner namnet på.

 

För några dagar sedan såg jag ett fält med bara gula maskrosor. Det var bara helt gult överallt. Jag tyckte det var vackert, men jag vet att trädgårdsägare inte ser det på samma sätt. Men jag, som inte har någon trädgård, tycker det är vackert med alla maskrosorna.

Av Moi - 10 maj 2008 15:00

Idag var jag och firade min lillasyster på förmiddagen, för på eftermiddagen skulle jag jobba. Vi fikade och hade en jättetrevlig stund tillsammans innan det var dags för mig att åka till jobbet. Naturligvis hade hon bakat en hel del gott.

GRATTIS AK !

Ikväll kommer resten av gästerna !

Av Moi - 7 maj 2008 13:15

Har ni tänkt på hur vackert det är ute just nu ! Man kan säga som en äldre man sa till mig en dag -

"Ibland önskar man när det är så här vackert ute att tiden bara kunde stanna till en stund så att man hinner njuta av allt det vackra !"

Och visst håller jag med honom.

Försök stanna upp en stund, ta en promenad eller så och bara andas in alla ljuva dofter från blommorna och träden, se på och njut av allt som blommar så vackert. Det försöker jag göra en liten stund varje dag, eller så länge som möjligt, bara så att jag hinner med att se alla blommorna. Det formligen exploderar ju av färger och dofter just nu !

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards