Alla inlägg under december 2008

Av Moi - 5 december 2008 16:56


Idag blev det till att bygga pepparkakshus. För att vara bara andra gången jag gör det så är jag rätt nöjd med det. Minstingen tycker det var jätteskoj att bygga pepparkakshus. Han var stolt över att få dekorera precis som han ville med nonstop.


Av Moi - 4 december 2008 16:50


Idag bakades den första omgången av pepparkakor. Men det lär bli fler, för de här räcker inte till Jul. Men vi hade roligt och det smakade så gott med egna pepparkakor och kaffe efteråt, eller julmust som det blev för småttingarna.


Av Moi - 3 december 2008 16:16


Ja den här kom till oss på jobbet för några dagar sedan. Visst är den helt underbar. Det är en vacker och tydligen ovanlig färg, så jag passade på att fånga den på bild.

Annars har ju allt rullat på som vanligt här hemma. Lite julstök har vi ju börjat med, det hör ju till.


Av Moi - 2 december 2008 13:30


Jag dagens tisdagstema är NÄRA.

Jag hade några olika alternativ att välja på. Men jag valde den här bilden. Den talar för sig själv tycker jag.


Av Moi - 1 december 2008 14:15

Ja det är inte riktigt som man kan tro, av rubriken att döma.

Nej det jag menar är dagen efter Adventsfikat som vi hade här igår.

Jag hade bakat massor och vi hade en trevlig stund vi syskon, våra familjer och vår mamma. Pappa kunde tyvärr inte komma för han har en alltför lång bit att resa tyckte han själv. Vi pratade, skojade, fikade och fikade mer.

Jag tror jag också hittade julkänslan där någonstans under kvällen.

Vi har haft Adventsfika i 3 års tid nu, och det är alltid lika roligt. Det har inte alltid infallit den Första Advent - det beror ju lite på hur vi jobbar dessa helger och hur det för övrigt passar bäst för alla.

Men det blir en dag vi träffas allesammans och har det trevligt tillsammans med släkt och vänner innan jul.

Här visas ett litet utbud av vad som erbjöds. Visst ser det gott ut ?



Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards