Alla inlägg den 14 december 2008

Av Moi - 14 december 2008 13:47


Idag är det den tredje Advent. För vår del brukar det betyda "Julpyssel" så även idag. Mina syskon och jag brukar tillsammans med våra respektive familjer julpyssla tillsammans den här tiden på året.

Vi turas om att vara hos varandra. I år var vi hos vår mor. Det bjöds på gott fika och en helkväll med trevlig samvaro. Våra barn tycker det ät jätteskoj, allrahelst de minsta.

Så nu har vi "kläder" till Julgranen i år också, och Julgransplundring blir det så småningom också. Jag önskar er alla en trevlig Adventstid.



Av Moi - 14 december 2008 12:15


Nu börjar Julen närma sig med stormsteg. Det är redan den tredje Advent och bara drygt en vecka kvar till Jul.

För mig var det idag en ledig dag. Men vi har en del annat inbokat dagen till ära. Till att börja med ska jag leta reda på allt vårt Julpysselmateriel. Vi ska nämligen Julpyssla idag hos mor. Det ska bli skoj.


Av Moi - 14 december 2008 12:13


Ja det blev det idag. Jag och min väninna hade bestämt oss för att köra ett pass MuBo. Det är en halv boll som man får göra diverse balansövningar och styrketräning på. Dessutom använder man gummiband, hantlar och stång under träningspasset.

Jag trodde jag hade hyfsad balans. Men när jag stod på den där bollen och skulle stå på ett ben, då tappade jag balansen några gånger. Men efter 3 försök så gjorde jag som alla andra - jag stod på ett ben med armarna rakt ut åt sidorna och det ena benet rakt bakåt. Som om jag skulle flyga kan man säga. Sedan skulle vi göra armhävningar, tålyft och andra saker på den här bollen. Allt till peppande musik och en mycket alert instruktör. Det var ett svettigt men nog så roligt pass. Det kommer jag att testa fler gånger.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards