Alla inlägg under december 2010

Av Moi - 5 december 2010 14:45

Ja idag är det den andra advent. Tänk så fort dagarna går nu när vi närmar oss julen. Jag tycker jag inte hinner med hälften mot vad jag planerat.

Idag var det en lugn dag. Eftersom jag jobbat i natt så sov jag rätt länge. När jag gick upp tog hundarna och jag en skön promenad.

Jag kände mig lite hängig så jag tog det lugnt.



Av Moi - 5 december 2010 10:15

Ja nu är sista nattpasset för denna vecka avklarat.

Eftersom bilen inte startade i går kväll så var jag tvungen att åka buss och tåg hem från jobbet idag på morgonen, och det tog tid. Dessutom hade jag sovit dåligt föregående dygn och var rätt trött och ville bara hem och i säng.

Men medan jag satt och väntade på tåget hem, så kände jag hur det började snurra och yrseln kom smygande. Nej usch tänkte jag, och satt alldeles stilla och försökte tänka på annat. Snart kom tåget och jag satte mig ner på en ledig plats. Då kom yrseln över mig igen, och det var inget vidare alls. Förmodligen berodde det på att jag var trött och hungrig.

Efter en stund gick det över, men jag bestämde mig för att köpa en smörgås eller något så snart jag kunde. Jag valde en smörgås vid stationskiosken. Den smakade inte så gott som jag trodde den skulle, men bättre än inget alls.

Min man hämtade mig sedan vid stationen, och det var skönt, för bussen skulle inte gå ännu på en halvtimme.

Så var jag äntligen hemma då och klockan var 10.15 Jag var mycket trött, så jag ska sova lite. Det har varit en del spring i natt, och lång resa hem, så jag är glad över att få sova en stund nu. Natti natti !

Av Moi - 4 december 2010 21:00

Idag när jag skulle åka iväg med bilen, så vägrade den helt enkelt att starta. Jag blev inte glad kan jag lugnt påstå. Nedrans gamla bilar. Det var bara att ringa runt och försöka få lite hjälp, men alla är ju oftast upptagna en lördag kväll. Så det slutade med att jag fick fråga min äldsta sons kompis, om han kunde tänka sig att skjutsa mig. Han var jättejuste och sa att det är klart han kunde, men han var osäker på vägen. Jag att min son visste vägen så han klunde följa med oss och sedan visa honom vägen hem till oss igen. Så blev det.

Av Moi - 4 december 2010 14:30

I morse gick jag av mitt näst sista nattpass för den här veckan. Jag hade tagit med mig lite av de nybakade bukllarna till jobbbet, och dte var populärt och uppskattat. Alltid skoj att kunna göra någon/några glada.

När jag sedan åkte hemåt så var det väldigt vackert överallt med nysnö på grenar och buskar. Det hade nämligen snöat i natt, men bara ett par cm.

Sov till 12 ungefär sedan under dagen och var rätt pigg när jag vaknade.

Av Moi - 3 december 2010 20:30

Idag på kvällskvisten kom lilla lillasyster förbi en sväng och tog en överraskningsfika.

Vilken tur hon hade tyckte hon som fick smaka nybakat till chokladen och kaffet. Lite skoj tyckte jag när folk liksom bara kommer för att de vill hälsa på, och då utan att man alltid behöver bjuda in dem. Vi satt och pratade en stund, och som alltid hade vi egentligen massor att prata om. Alltid skojigt att träffas.

Av Moi - 3 december 2010 16:00

Idag när alla var på jobbet, eller i skolan, så passade jag på att slå in en del julkappar jag handlat häromdagen.

Jyckarna ville väldigt gärna hjälpa till, så jag fick avleda deras uppmärksamhet lite från paketen till ett varsitt eget "paket" som de kunde roa sig med en stund.

Det är lite skojigt när man börjar slå in julkappar, för i alla fall jag tycker det mer känns som om julen närmar sig.


  


Idag var det dessutom en väldigt typisk juletidsdag, för det snöade utanför fönstret, men det var inte alltför kallt.

Så när alla paketen var klara, så tog jag en skön promenad med hundarna, som i vanlig ordning busade runt i snön och den ena av dem snörullade av hjärtans lust.



Av Moi - 3 december 2010 14:02

Idag snöar det och är väldigt vackert ute.

Jag tycker mycket om vintern, men så behöver ju inte vi skotta fram vår bil, inte heller behöver vi skotta oss fram till brevlådan. Men jag förstår dem som bor i egna hus och inte alltid tycker om vintern. Det blir ju en massa extrajobb för dem, och mycket blir svårare. Jag menar, jag kan t ex i värsta fall ta bussen om bilen nu inte startar, men hur många kan det ?


Min äldste son har tagit ledigt från jobbet idag för han har en del ärenden att göra innan helgen. Så vi tog en kopp kaffe och nybakade bullar tillsammans innan han begav sig iväg.

Själv ska jag väl ta det lugnt, lite senare ska jag ta en promenad med hundarna i nysnön.

Av Moi - 2 december 2010 12:45

Jodå även idag fanns snön kvar upptäckte mina hundar när jag tog med dem ut på promenad denna sköna vinterdag. Det var alldeles lagom kallt, sådär en -5 grader, och det var rimfrost i träden. En massa miljoners små små snökristaller gnistrade på grenarna.


    


     


Både hundarna och jag njöt av vår promenad. Hundarna busade som tokiga i snön och hade jätteskoj. Den äldsta av den frångick inte sina vanor att snörulla, han snörullade med besked. Den yngre bara stod och såg på för att sedan hoppa på den äldre och leka när han snörullade. Rätt taskigt tycker jag, och hindrade honom några gånger.

Sådana här dagar går det inte fort att ta promenader, för den äldsta hunden han snörullar så fort han får en chans till det, i var och varannan snöhög. Ja om han nu inte åker rumpkana nedför uppskottade/upplogade snöhögar istället. De är för roliga att se på.


På eftermiddagen blev det sedan lussebullebak. Här är det väldigt poppis med hembakat, och det går åt fort.

Det blev saffranssnurror med vit choklad och vanliga lussekatter.


    


     


Som på beställning ringer vår dotter och frågar om hon kan få komma över en stund och ta med sig en av hundarna så de får leka hennes ena och våra två. Visst fick hon det.

När hon sedan fick höra att jag bakade bestämde hon sig att komma omedelbart !

Hmmmm vad kan nu det bero på ?

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards