Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Moi - 26 juli 2009 18:30

Flera gånger under gårdagen sms:ade jag och Lillsyrran till varandra. Jag har också precis pratat med henne per telefon för att höra hur hon mår, och hur alla mår. Hons a att hon mådde rätt så bra, hon hade svårt med talet men dte var inte svårt att förstå henne. Dock måste hon ibland tänka efter vad det var hon skulle säga, hitta rätt ord och sedan säga det. Det tyckte hon själv kändes jobbigt, för det är man ju inte precis van vid sa hon. Hon bytte också samtalsämne väldigt fort och överraskande, men det var inga problem med att hänga med henne.

Det kändes som en lättnad att hon på egen hand kunde förmedla sig och förklara, bara man gav henne lite extra tid till att tänka.

Av Moi - 26 juli 2009 12:45

Idag bestämde vi oss för att ta en lite utflykt till en vackert belägen by med fin utsikt över Oreälven och de omkringliggande bergskammarna. Vi var också förbi stenhuggeriet som har gamla fina anor. Det blev en fikastund på ett litet café i en av byarna vi besökte idag. Vi åkte också förbi, men besökte inte, en av de övriga fäbodarna som finns lite varstans. Det var skönt att ha något annat att tänka på. Dret kändes också som en lättnad att ha fått prata med Lillsyrran och hört från henne själv hur hon mår, för det vet ju bara hon, egentligen.

Väl hemma i stugan igen åt vi lite sen lunch och sedan gick jag och minstingen ut och plockade smultron. Han fick ett helt smultronstrå och blev jätteglad för han fick ha dem alldeles för sig själv.

När jag strosade omkring så hittade jag hallonbuskar i trädgården, med jättestora och precis lagom mogna hallon. Jag plockade in en del och blandade dem med blåbär som jag plockat häromdagen, och gjorde en fruktpaj. Det blev jättegott.

Imorgon kommer våra andra gäster, då blir det full fart igen.......

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards