Alla inlägg den 12 april 2008

Av Moi - 12 april 2008 16:00

Min tolkning av temat för den här veckan.
 
Himmel finns i oändliga variationer. Såväl en mulen som en solig eller skymning alt gryningshimmel kan vara vacker på sitt sätt. En himmel med en måne kan också vara vacker. Men alla kan jag ju inte göra plats åt här, så jag valde ut några stycken. Hade ju väldigt svårt att bestämma mig för vilka av mina himmelsbilder jag skulle ta med här.
 

Men här är de - mina himlar.

 

Även en mulen dag kan ha en vacker himmel.

På den här bilden var det tänkt att solstrimmorna skulle synas

då de bröt igenom molnen. Men tyvärr blev det inte riktigt så.

 

 
 
Den här bilden tog jag en kväll i somras när jag var på hemväg med bilen.
Tycker den passar bra här den med.
 
 
 

Den här bilden är faktiskt en favorit.

Man kan tro att den är upp och nedvänd,

men det är fel för jag tog bilden av en vacker sommarkväll

när solnedgången speglar sig i en spegelblank sjö.

Så läcker tycker jag. Även om den ser ut att luras.

 

Av Moi - 12 april 2008 14:30

Vitsippor och blåsippor har kommit !
Idag när jag var på väg hem i bilen såg jag att blåsippor och vitsippor har kommit på vissa lite varmare delar av skogen ! Jag blev så glad, det är ett vårtecken, näst efter tussilagon, som jag har längtat efter.
Att det dessutom var vackert väder idag gör ju bara saken bättre.


Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards