Alla inlägg den 11 april 2008

Av Moi - 11 april 2008 11:30

Jag var på en härlig tur ute på landet häromdagen och träffade på en söt sagofigur.

Har du möjligen hört talas om "Piggelin" - inte glassen, utan den lilla ponnyn som bland annat hjälper tomtemor ? Jag har läst den för min minsta son och hans kusin, de gillade den båda två. Nu har jag träffat Piggelin också. Det var ju faktiskt lite skoj att se vem Piggelin var, och att hon fanns på riktigt och inte bara var en sagofigur. Jag träffade också hennes matte som var författaren till Piggelin böckerna.

I alla fall så var sagofiguren Piggelin ett jättegulligt sto av shetlandsponnyfomat. Och hon gillade godis, jag hade naturligvis också det med mig i fickan.

På vägen hem såg jag dessa underbara scillor. De var som ett hav av scillor - alldeles blått. Vårblommor i massor alltså !


 
Sedan såg jag också massor av vitsippor.


Med de bilderna önskar jag dig en härlig dag. Här hemma smygkikar solen fram emellanåt, så det kanske blir fint väder frampå dagen som gjort för en vårpromenad. Ha nu en riktigt skön helg !

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards