Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

En Marsvinsflicka !

Av Moi - 27 mars 2008 17:30

Ja det är hon den här tjejen. En liten marsvinsflicka på 1,5 år ungefär. Det blev en dag för henne och hennes kompisar ute på golvet. Efter att ha försiktigt sett sig omkring blev det en liten promenix. Hon fick sällskap av tre till. De gick på en lång rad efter varandra och såg sig omkring. Nyttigt är det ju med motion även för de här små varelserna.
 
 
 Själv ska jag ta en vårpromenad nu efter lunch innan jag åker till jobbet. Får väl se om jag hittar några tussilagos. Jag har väntat länge på att få se dem, men de verkar gömma sig eller komma lite senare i år här uppe jämfört med lite mer söderut.
 
Planteringen av våra frön har vi påbörjat. Jag och min yngsta son började lite med den häromdagen.
Han ville också plantera apelsinkärnor för det gjorde han förra året och tyckte det var skoj att se dem komma upp ur jorden och växa sig lite större.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moi - 13 oktober 2016 22:00


Jajemensan ! Idag blev det bakat en sockerkaka som jag planerat sedan länge att baka ! Receptet kommer från en bloggvän som gulligt nog delade med sig av det till mig !       Recept : Jag brukar göra dubbel sats av den också för mina socke...

Av Moi - 12 oktober 2016 13:15


Tog en lång skön skogspromenad med min corgikille idag. Det må vara mulet ute men det var skönt att få komma ut och bara vara i nuet ett tag ! Vi valde en av våra välkända stigar, men sedan tog vi av åt ett håll vi inte gått förut. Vi båda tyckte d...

Av Moi - 11 oktober 2016 20:45

Åkte och hälsade på mor idag på kvällen efter träningen. Hon blev glatt överraskad över att se mig, och vi tog den där gofikan som vi pratat om i en vecka nu ! Det blev Budapest bakelser och kaffe/Te, och det smakade härligt. Dessutom fick vi lite ...

Av Moi - 11 oktober 2016 20:15

Idag tränade jag och hunden min Rallylydnad ! Både han och jag tyckte det var jättekul ! Vi har inte tränat nu på rätt länge, men idag var det dags ! Gjorde en enkel bana i minnet, utan skyltar, och sedan körde vi. Han var bara så totalt uppmärksam...

Av Moi - 11 oktober 2016 17:00

Bråttom, bråttom, ska iväg med en av vovvarna och möta Liz i Ekg BK. Att ha bråttom straffade sig omgående, och det höll på att gå riktigt illa ! Hundens koppel fastnade i hissdörren och jag märkte det inte förrän hissen var på väg ner. Försökt...

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards