Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Moi - 25 mars 2008 21:45

Ja det blev det visst ette Tisdagstema även den här veckan. Här kommer mina bidrag till Tisdagstemat. De här är båda två, några av mina fina minnen.

 
 
Den översta bilden på den söta virkade gumman gjorde min mormor, så den visar jag här till minne av min Mormor, en underbar människa.


De andra två är två små virkade kissekatter som är tänkta som grytlappar.
Dem hittade jag på en jättefin hembygdsgård i Dalarna föregående sommar när vi var där på semester, så det får ses som ett semesterminne.




Vi lär nog besöka den hembygdsgården igen när vi kommer upp till dalarna nästa gång. Då ska vi ta en fika på vårt favoritcafé också.

Jodå vi har nog alla våra små smultronställen.

Av Moi - 25 mars 2008 15:15

Nu är våffeldagen här. Visserligen har vi tjuvstartat lite i den här familjen med våfflor - vi åt ju det till middag här om dagen - men vad gör det. Våfflor är ju gott ! Det kan i allal fall vi äta oftare !


[Middag2.jpg]


Av Moi - 25 mars 2008 10:15

Tisdag och Påsklov.
Två av tre barn är hos kompisar så det är rätt lugnt just nu här hemma. Middagen är snart hemma så jag passar på att lägga in några rader här medan jag väntar.

Var på påskmiddag hos mamma igår och åt en massa god mat. Vi hade en trevlig stund i angenämt sällskap.

Idag var det städdag så då fick också våra smådjur rent i burarna och en hel del motion på golvet. Gissa om de sprang omkring. Då vi inte har hunden kvar längre så fick de springa lösa i hela huset, det hade de ju inget emot. Dock försökte de som alltid hitta små ställen att gömma sig på, men de hade blivit för stora och kunde inte längre gömma sig där de i vanliga fall gömmer sig. Så de sprang omkring och kurrade och pep.


Hoppas ni har en lugn tisdag idag och passar på att hämta andan efter påskhelgen som för de flesta säkert varit hektisk. Sen all den här snön. Det verkar som om det helt plötsligt blivit vinter igen ! Men idag var det ändå härligt vårväder. Hoppas det vårvädret stannar nu så vi får se solen och blommorna som redan kommit upp. Såg tussilagos stå och huka i snön häromdagen. Undrar om de fryser.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards