Inlägg publicerade under kategorin Vanlig Vardag

Av Moi - 2 januari 2010 23:30

Ja en vanlig arbetsdag kan bli väldigt speciell, om man råkar snubbla på ngt speciellt. Det gjorde jag idag.

När jag kom hem efter jobbet var jag trött och kände av ryggen och hade suttit och väntat på bussen och frusit, för det blåste kallt ute idag.

Min man möter mig vid busshållplatsen med vår söta hund, och sedan när jag kommit innanför dörren så kommer min man med en varm kopp choklad och två jättegoda smörgåsar. Han har dukat fram lite snacks och cider i vardagsrummet och förberett med en jättebra film på DVDn. Så jag har bara att sjunka ner i soffan, dricka min goda choklad och se på film och äta lite goda snacks. Det kändes så skönt. När filmen var slut ramlade jag i säng. Jag var jättetrött.

Av Moi - 27 augusti 2009 14:30

Ja, nu har jag börjat jobba igen efter min 5 veckor långa, tidvis jobbig men mestadels sköna semester. Det känns bra att ha haft en så lång semester och kunna koppla av ordentligt.

Igår fick jag en försenad födelsedagspresent av minn man. Han köpte mig en ny kamera, lagom stor och som har plats för långt fler bilder än den kamera jag har sedan tidigare. Naturligtvis måste jag "fota in mig" på den kameran, för att få ut mesta möjliga prestanda av den, och förhoppningsvis riktigt bra bilder. Här är några små smakprov.

Av Moi - 23 januari 2009 12:56

Ja idag är jag ledig. Både igår kväll och inatt har jag sovit mycket. Men just nu mår jag bra mycket bättre än häromdagen.

Av Moi - 21 januari 2009 17:37

Idag började jag mycket tidigt på jobbet och jag var trött redan när jag kom dit. Men allt gick bra och det mesta på rutin. Men sen skulle det vara möte på eftermiddagen. Jag hade ingen som helst lust till att deltaga, men hade inget val. Det innebar dock att jag måste ta en senare buss hem. Mötet rullade på, och jag fick åka hem.

Dessvärre var det så trångt på bussen att jag måste stå halvvägs hem och jag mådde redan illa av trötthet eftersom jag bara kunnat sova 2 timmar i natt. Inte blev det bättre av att behöva stå på bussen och känna sig fruktansvärt åksjuk. Väl hemma ramlade jag i princip in genom dörren och fram till min sköna stol. Där sitter jag även nu då fingrarna ska ta sig fram över tangenterna.

Nu är det snart dags för middag, sedan är det mest troligt att jag ramlar i säng.

Vad vi ska ha till middag ? - Det har jag inte ens tänkt på.

Av Moi - 22 december 2008 19:40

Ja det var det idag.

Egentligen skulle jag ha varit ledig idag eftersom jag redan jobbat hela helgen och så gott som hela föregående vecka.

Men jag vet ju hur det är när man måste prioritera om därför att arbetsstyrkan inte räcker till. Så när jag tillfrågades om jag kunde jobba idag så svarade jag JA. Visserligen hade jag andra planer för dagen, men det finns inget som säger att det jag tänkt göra, inte hinns med ändå. Under kvällen blev det sedan julklappsinslagning - ja allt för att underlätta för tomten vet ni, eller hur.

Av Moi - 19 december 2008 10:12

Idag blev det en lugn frukost hemma. Barnen var i skolan resp. på jobbet och maken likaså. Det var bara jag och hunden hemma.

Bland det bästa jag vet så här i Juletid är att börja en dag med en lugn och avspänd morgon. Jag tände Adventsljus och läste morgontidningen i lugn och ro. Det var skönt. Sedan fylldes resten av dagen med diverse aktiviteter. Då känns det bra att ha startat dagen lugnt.

Av Moi - 16 oktober 2008 16:15

Ja det har regnat i några dagar nu. Men trots det har ju hösten sina fördelar. Idag tog jag kameran med mig till balkongen där försökte jag fånga några vattendroppar. Det kan bli fina bilder, men de här blev väl inte särskilt bra så det fick bli några andra bilder också.

Av Moi - 25 februari 2008 10:00

Vi börjar på ett nytt schema idag så min vecka börjar med en ledig dag. Inte så dumt.

Barnen har sportlov och vi ska väl hitta på något kul senare i veckan. Förmodligen åker barnen upp till Dalarna och åker skidor i några dagar, om inte dotter min föredrar att resa till pojkvännen sin.

Nu på söndag då drar jag söderöver i Sverige, men bara över dagen. Lillsyrran ska besöka en fyrbent kompis där, och vill ha sällskap under resan. Och jag har inget emot en liten utflykt.

Vad ska du själv göra idag ?

Nu har jag hunnit med en del morgonpyssel idag på fm. Först lämnade jag minstingen på dagis. De skulle ev göra en liten utflykt idag. Solen skiner ju, men det blåser kallt tycker jag, så vi får väl se hur de väljer att göra.
Sedan rastade jag hunden,

städade till våra smådjur

och tar just nu en kopp kaffe med blåbärsmuffin vid datorn.

Nu ska jag nog bara surfa runt en stund.

Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.