Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Tävlingsdags !

Av Moi - 19 september 2009 14:45

Idag var det dags för KM för mina systerdöttrar som tävlar på islandshäst. jag följde med "som maskot", hjälpreda och transportör (vilket sedan ordnade sig ändå).

Imorse lastades hästarn in och sen åkte vi iväg. Det tog en stund att lasta hästarna, men när de väl stod i transporten så åkte de lugnt och stilla. Framme på tävlingsplatsen lastades de ur och veterinärbesiktades. Först ut på banan i "vårt gäng" var min äldsta systerdotter. Hon har en jättefin skäck som hon tävlar med. När alla gångarter väl var avklarade så fick hon väl "hyfsad" poäng, men inte var hon nöjd. Hon visste att hon kunde bättre, sa hon. Sedan gick dagen och en till ur vårt gäng startade vid två tillfällen och var nöjd med sin prestation - även om allt kunde förbättras enligt ryttarens egen åsikt. Mot slutet av dagen var det så dags för start för min yngsta systerdotter. Hon lånade storasysters häst och gjorde bra ifrån sig, ända till galoppen. Då valde hästen att gå över staketet och blev därmed diskvalificerad, tyvärr. Men inga sura miner för det. Nej då det var bara att träna och träna och träna, och så ta nya tag till nästa tävling tyckte hon själv. Rätt sent kom vi hem och då pysslade vi om hästarna och släppte ut dem i hagen igen. Det är ju så skönt ute så de går ju ute hellre än står inne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moi - 13 oktober 2016 22:00


Jajemensan ! Idag blev det bakat en sockerkaka som jag planerat sedan länge att baka ! Receptet kommer från en bloggvän som gulligt nog delade med sig av det till mig !       Recept : Jag brukar göra dubbel sats av den också för mina socke...

Av Moi - 12 oktober 2016 13:15


Tog en lång skön skogspromenad med min corgikille idag. Det må vara mulet ute men det var skönt att få komma ut och bara vara i nuet ett tag ! Vi valde en av våra välkända stigar, men sedan tog vi av åt ett håll vi inte gått förut. Vi båda tyckte d...

Av Moi - 11 oktober 2016 20:45

Åkte och hälsade på mor idag på kvällen efter träningen. Hon blev glatt överraskad över att se mig, och vi tog den där gofikan som vi pratat om i en vecka nu ! Det blev Budapest bakelser och kaffe/Te, och det smakade härligt. Dessutom fick vi lite ...

Av Moi - 11 oktober 2016 20:15

Idag tränade jag och hunden min Rallylydnad ! Både han och jag tyckte det var jättekul ! Vi har inte tränat nu på rätt länge, men idag var det dags ! Gjorde en enkel bana i minnet, utan skyltar, och sedan körde vi. Han var bara så totalt uppmärksam...

Av Moi - 11 oktober 2016 17:00

Bråttom, bråttom, ska iväg med en av vovvarna och möta Liz i Ekg BK. Att ha bråttom straffade sig omgående, och det höll på att gå riktigt illa ! Hundens koppel fastnade i hissdörren och jag märkte det inte förrän hissen var på väg ner. Försökt...

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards