Alla inlägg under november 2008

Av Moi - 20 november 2008 18:15

Snart är det helg, men jag jobbar. Så eftersom jag är ledig idag och imorgon, så passade jag på att göra lite extra gott till middag ikväll. Dessutom dukade jag lite fint med glas och servetter (servetter är inte vanligt på bordet i vår familj). När min äldsta son kom hem och strax därefter min man, så blev de lite överraskade och undrade om dte var någon speciell dag idag. Men det var det ju inte.

"Jag ville bara göra middagen lite mysig", svarade jag.

Vi åt ugnstekt falukorv med hemlagat potatismos och till efterrätt blev det Äppelpaj, dock inte hemgjord, bara snabbgjord. men det blev en hemtrevlig kväll. Vår dotter var hos sin pojkvän och skulle stanna där över helgen.

Av Moi - 17 november 2008 21:30

Idag samalade jag ihop våra marsvin och badade dem, klippte klorna, borstade dme och pysslade om dem. Min man och jag hjälptes åt. Marsvinen hade fått rent och snyggt i burarna också, så vi tog allt på en gång. De små liven gillade inte att badas utan de tyckte det mest var jobbigt och läskigt. Men vi började med lite vatten i badkaret och där fick de först vänja sig vid vattnet en stund, och sedan började vi schamponera in dem. Efteråt blev det handdukstorkande och till sist lite varmluftstorkning.

Av Moi - 16 november 2008 13:15

Idag kom första snön. Den kom i stora vita bomullstussar. Jag försökte fånga några på bild, men de blev inte så bra. Men både jag och min yngste son blev jätteglada för vi gillar snö ! Så vi klädde på oss och gick ut för att fånga snöflingor på tungan - ja min som mest, för hur ser det ut om en annan skulle göra det ?

Av Moi - 14 november 2008 19:30

Ni vet väl att det är Ostkakakans Dag idag ? Det vet vi för vi gillar ostkaka, alla utom min man.

Jag hittade lite fakta om Ostkakakans Dag från websidan "Allt om Mat".

Läs själva :


Fakta :

"Ostkakans Dag infaller alltid den 14 November. Det är Astrid Lindgrens Årsdag och buspojken Emils namnsdag. Ostkakan serveras oftast med sylt och grädde, men också med färsk frukt eller bär, eller knapriga bacon och rårörda lingon."


Här kommer några bilder från vår ostkaksdag !


Av Moi - 8 november 2008 22:45

Höstlov och nästan jämngamla kusinen kom på besök i några dagar. Minstingen och hon hade några jätteroliga dagar. De var ute en hel del och de hann också se på film, spela dataspel och busa tillsammans.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards