Alla inlägg under februari 2008

Av Moi - 9 februari 2008 13:30

Idag firar vi en bekant som fyllde år igår !  Då kunde inte vi komma dessvärre så vi blev inbjudna idag istället ! Det var ett bra tag sedan vi träffades så det ska bli trevligt. Hans familj och min familj har alltid roligt när vi ses. Det brukar bli rätt sent innan vi kommer därifrån, men vad gör det ?

Av Moi - 8 februari 2008 17:45

Idag fyller en kmompis till oss år. Dock har vi inte möjlighet att fira honom idag, så vi åker över en sväng imorgon istället.

Även om han inte vill bli påmind om att han blir äldre, så måste vi ju gratulera den nyblivna "30 åringen" (man blir aldrig äldre än man känner sig brukar han ju säga). Hoppas att ni andra också får en trevlig dag !

Av Moi - 8 februari 2008 16:45

Idag när jag var och handlade så fick jag syn på en (för mig) ny och kanske spännande smakkombination på en lättdryck i literförpackning från Kiviks. Det var en blandning av Te och Citrongräs ! Naturligvis tänkte jag prova den så det följde med en ny smak hem tillsammans med lite övriga varor.

Den var jättegod och jag kommer att handla hem den fler gånger om jag får syn på den.

Av Moi - 7 februari 2008 13:15

.....mellan år 2007 och 2008.

Tänk hur olika vädret kan vara samma datum, men olika år - eller vad säger ni ? Ska försöka fortsätta med den jämförelsen, kanske rentav vid flera datum. Varför inte.

Vid den här tiden förra året så var det helt annorlunda ute än vad det är idag.
Här kommer ett litet bildbevis på det.


Alla foton är tagna på fm den 7 februari.


2 av dem 2007 och de andra två i år 2008.
Tänk så olika det kan vara från år till år.


 

De här två bilderna är tagna den 7 februari 2007 :

 
 

 



 

De här två bilderna är tagna idag den 7 februari 2008 :



Och nog har det varit en tråkig vinter i år hittills. Grått och trist och ofta regnigt. Förhoppningsvis kommer det lite snö till sportlovet i alla fall.


Nej nu mina vänner ska jag nog muntra upp mig själv med en god kopp kaffe. Vi hörs !

Av Moi - 5 februari 2008 13:45

Det här är mitt bidrag till veckans Tisdagstema. Det är en lampa i form av en cirkel på ett cirkelrunt glasunderlägg. Visst är lampan vacker ? Du ska bara se den när den lyser i lite mörker, dte blir ett mycket trevligt ljus i hela rummet då.


 

Av Moi - 4 februari 2008 13:15

Idag är det Fettisdagen, men met vet du kanske. Har du hunnit smaka någon semla nu då ? Annars är det ju en bra dag att göra det på. Eller hur !

Av Moi - 2 februari 2008 13:15

Idag åkte vi till en av mina Lillasystrar och hennes familj, och barnen har åkt så mycket pulka de bara kunnat. Det blev pulka åkning och matsäck för minstingen som tillsammans med sina kusiner smet iväg till en pulkabacke och tog med sig matsäck och var ute i flera timmar. När de kom hem var de genomvåta och rätt så kalla om händerna eftersom snön var väldigt våt. Men de hade haft jätteskoj ! Och aldrig smakar väl choklad så gott som det gör i en pulka- eller skidbacke ? 

 

 

Av Moi - 2 februari 2008 11:00

Idag fyller en av mina Lillasystrar år ! Vi ska dit nu strax och gratulera henne ! Det blir fika och tårta och en massa skoj och vi brukar alltid ha mycket att prata om. Kanske tar vi en sväng till stallet eller pulkabacken också.

Presentation


Här bloggar en 3 barns mor om allt möjligt.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Nu är klockan

Hur blir vädret då

klart.se

Tidigare år

Bloggar

Hemsidor

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards